Naujienos

Kviečiame dalyvauti vebinare apie Balkanų šalių rinką

Balandžio 20 d. 10.00 val. Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmuose veikiantis Enterprise Europe Network kartu su LR ambasada Kroatijoje, LR ambasada Vengrijoje ir LR ambasada Graikijoje, bendradarbiaujant su Serbijos prekybos ir pramonės rūmais, organizuoja vebinarą įvairiems Lietuvos verslo sektoriams tema „Balkanų rinka: verslo specifika ir galimybės“. 

Vebinaro metu bus apžvelgti Lietuvos ir Balkanų šalių ekonominiai santykiai, Balkanų rinkos specifika, verslo vystymo ypatumai ir bendradarbiavimo galimybės Lietuvos įmonėms. 

Esame patrauklūs JAV: patarimai apie sėkmingą žengimą į jų rinką

Lietuvos Nepriklausomybės dienos išvakarėse vyko „Litfood“  ir Lietuvos Respublikos ambasados JAV organizuotas nuotolinis seminaras „JAV rinka: Lietuvos maisto ir gėrimų pramonės eksporto galimybės ir iššūkiai“. Prie jo prisijungė rekordinis klausytojų skaičius – galimybėmis JAV rinkoje susidomėjo net 111 įvairių Lietuvos įmonių atstovų. 

„Gulfood 2021“ – pirmasis sugrįžtančių gyvų tarptautinių parodų šauklys

Paneigę visų skeptikų dvejones, vasario 21-25 dienomis duris į gyvai vykstantį renginį Dubajuje atvėrė tarptautinės maisto ir gėrimų parodos „Gulfood 2021“ organizatoriai. Parodoje susirinko daugiau nei 2500 įmonių bei 100 tūkst. prekybos atstovų iš 156 pasaulio šalių. Po vienų sudėtingiausių šiai industrijai metų parodos dalyviai siekė ne tik pristatyti savo produkciją, keistis žiniomis, atrasti ir aptarti naujausias tendencijas, bet ir kompensuoti praleistas galimybes.

 

Eksportuotojams: veterinarijos sertifikatas bus privalomas visoms gyvūninės kilmės siuntoms į Jungtinę Karalystę

Nuo balandžio 1 d. įsigalioja reikalavimas, jog visas gyvūninės kilmės produktų siuntas į Jungtinę Karalystę (JK) lydėtų veterinarijos sertifikatas. Prieš eksportuojant prekes šio sertifikato elektroninė kopija turės būti pateikta JK importuotojui. Taip pat pradedami taikyti JK prekių inspekcijos (patikrinimo) mokesčiai.  

Nauja ir tai, kad Lietuvos eksportuotojams gali tekti keisti maisto ženklinimą. Visi į JK eksportuojami produktai turės atitikti jau nebe Europos Sąjungos (ES), o JK ženklinimo taisykles ir standartus. 

Nuotolinis seminaras „JAV rinka: Lietuvos maisto ir gėrimų pramonės eksporto galimybės ir iššūkiai“

Kovo 10 dieną VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra („Litfood") kviečia prisijungti prie nuotolinio seminaro apie JAV rinką. Jo metu bus apžvelgiamos JAV Žemės ūkio sektoriaus, maisto ir gėrimų pramonės aktualijos. Ekspertai papasakos apie esminius verslo aspektus, kurie gali būti aktualūs žengiant į JAV rinką, taip pat suteiks naudingos informacijos apie produktų įvedimo į JAV prekybos tinklus strategijas. 

JAV yra viena didesnių Lietuvos eksporto partnerių, todėl šis renginys – puiki proga ne tik iš arčiau susipažinti su potencialiomis verslo galimybėmis, bet ir plačiau sužinoti apie žengimo į Jungtinių Amerikos Valstijų rinką užkulisius.
 

Lietuviškų produktų eksportui į JAV – mažiau kliūčių

Europos Sąjunga (ES) ir Jungtinės Amerikos Valstijos (JAV) susitarė keturiems mėnesiams sustabdyti visus atsakomuosius importo muitų tarifus tarp abiejų šalių. Šis susitarimas labai svarbus Lietuvos gamintojams, eksportuojantiems į JAV pieno ir mėsos produktus.

Atsakomieji importo muitų tarifai buvo įvesti dėl orlaivių gamintojų „Airbus“ ir „Boeing“ bylinėjimosi. Ginčas tarp ES ir JAV prasidėjo dar 2006 m., kai šalys viena kitą apkaltino neteisingai subsidijuojant lėktuvų gamintojus. JAV iškėlė bylą Pasaulio prekybos organizacijai teigdama, kad „Airbus“ gavo 22 mlrd. dolerių neteisėtų subsidijų. JAV apskaičiavo, kad iš to buvo gauta daugiau nei 200 mlrd. dolerių ekonominės naudos. Tuo tarpu ES teigė, kad tai „Boeing“ gavo 23 mlrd. dolerių neteisėtų subsidijų tyrimams ir plėtros projektams.

Remdamasi ginčų bylų sprendimais, JAV valdžia 2019 m. spalio mėnesį įvedė 25 proc. muitų tarifus iš ES įvežamoms prekėms. JAV taikomų tarifų bendra vertė siekė 7,5 mlrd. JAV dolerių. Atsakydama į šį žingsnį, ES irgi įvedė tarifus, apmokestindama iš JAV importuojamas prekes, kurių bendra suma turėjo siekti 4 mlrd. JAV dolerių.

JAV įvesti papildomi importo muitai paveikė ir lietuviškų sūrių, sviesto, kiaulienos produktų eksportą, kurio vertė siekė beveik 1,8 mln. eurų. Ši situacija stipriai pakenkė Lietuvos mėsos produktų gamintojų planams plėsti eksportą į JAV.

Pagaliau JAV prezidentas Joe Biden ir Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen sutarė dėl laikino (t. y. 4 mėnesių) muitų tarifų sustabdymo – imtinai nuo 2021 m. kovo 11 d. iki liepos 11 d. Tikimasi, kad šis politinis sprendimas bus tam tikras postūmis baigti jau 16 metų besitęsiantį ginčą bei prekybinę įtampą tarp ES ir JAV.

Žemės ūkio ministerijos informacija

Derybose su Kanada dėl mėsos eksporto leidimų užbaigtas dar vienas svarbus etapas

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) praėjusią savaitę iš Kanados maisto inspekcijos agentūros (CFIA) sulaukė patvirtinimo apie šios agentūros vykdyto audito dėl mėsos ir jos produktų eksporto procedūrų užbaigimą. Taip oficialiai pabaigtas dar prieš dvejus metus Lietuvoje pradėtas auditas. Patvirtintos bendrosios audito išvados yra labai palankios – pripažinta, kad Lietuvoje vykdoma valstybinė veterinarinė ir maisto saugos kontrolė ir įmonių diegiamos savikontrolės sistemos atitinka Kanados keliamus reikalavimus.

Tai itin svarbu Lietuvos mėsos gamintojams, siekiantiems gauti leidimus savo produkcijos eksportui į Kanados rinką. Sulaukus oficialių audito išvadų, VMVT galės inicijuoti tolimesnes procedūras, kad Lietuvos įmonės būtų įtrauktos į įmonių, galinčių eksportuoti savo produkciją, sąrašus.

Dar 2019 m. vasario 13–22 d. Lietuvoje pradėtą auditą Kanados ekspertai vykdė labai nuodugniai. Tuo pačiu metu buvo tikrintos ir vertintos net kelių Europos Sąjungos (ES) šalių valstybinės mėsos kontrolės sistemos ir jų efektyvumas. Auditai vykdyti ne tik Lietuvoje, bet ir Ispanijoje, Italijoje, Čekijoje. Taip buvo siekiama, kad Kanados CFIA pripažintų ES mėsos kontrolės ir tikrinimo sistemą visose ES valstybėse narėse lygiavertėmis Kanados sistemoms. Pernai birželio ir liepos mėnesiais antrasis šių auditų etapas vyko Prancūzijoje, Vokietijoje, Kipre, Bulgarijoje ir Graikijoje.

Šiandien prasidėjusi paroda „Gulfood 2021“ - naujas impulsas maisto pramonės eksportuotojams

Šiandien prasidėjo tarptautinė maisto produktų ir gėrimų paroda „Gulfood 2021“, kuri vyks vasario 21-25 d. Dubajuje, JAE.  

„Gulfood“ – pagrindinis ir didžiausias maisto profesionalų renginys JAE bei aplinkiniuose regionuose. Skelbiama, kad parodoje šiais dalyvauja daugiau nei 2500 dalyvių, kurie atvyko iš 85 pasaulio šalių, o lankytojai bus dominami ir  šiemet gausiai organizuojamais renginiais bei konferencijomis.

Lietuvos įmonės taip pat nepraleido galimybės dalyvauti pirmoje šiais metais gyvoje parodoje, tradiciškai, savo produkciją Jungtinių Arabų Emyratų rinkai pristatys dviejuose jungtiniuose Nacionaliniuose Lietuvos stenduose:  

World Food salėje esančiame 96 kv.m. Lietuvos stende dalyvauja 12 įmonių pristatysiančių savo gaminamą produkciją:

Amber Pasta – įvairių rūšių makaronus;
Cerera foods – sausų pusryčių produktus;
Choco group –  ekologiško šokolado gaminius;
Dehidra – liofilizuotas braškes;
Grainmore –  avižinius miltus, kruopas bei dribsnius;
Gudobelė –  įvairių skonių duonos traškučius;
Malsena plius – miltus, miltų mišinius;
Startupers – sulčių kokteilius.

Dairy salėje, 56 kv.m. Lietuvos stende, didžiausi mūsų šalies pieno gamintojai pristatys:

UAB „Litamilk“ bei ŽŪK Pienas LT –  pieno miltus;
UAB „Marijampolės pieno konservai“ – evaporuoto bei kondensuoto pieno produktus, kitus pieno produktus;
AB „Vilkyškių pieninė“ – įvairių rūšių sūrį.

World Food stende šiemet taip pat įrengta speciali, kitiems Lietuvos maisto gamintojams skirta produktų pristatymo zona? demonstracija, kurioje Litfood pristatys atstovaus šių įmonių produkciją parodos lankytojams:

Acala group -  įvairių skonių kombuča gėrimą;
Actas – acto, balzaminio acto  produktus;
Auga group – greito paruošimo sriubas, konservuotas daržoves bei pieno produktus;
Foksas - ekologišką rapsų aliejų;
Lašai – grikių miltus, makaronus bei kruopas, šakočius ir duonos produktu;.
Naujasis Nevėžis – įvairių rūšių sausus pusryčius;
Royal catering/SNACK – daržovių traškučius bei skrudintus avinžirnių užkandžius;
Švenčionių vaistažolės – vaistažolių arbatas;
Vis aqua  - natūralų mineralinį vandenį.

Tikime, kad paroda „Gulfood 2021“ vienas geriausių kelių lietuviškai produkcijai atsirasti JAE ir kitų regionų parduotuvių lentynose, tad linkime sėkmės dalyviams!

Augo žemės ūkio ir maisto produktų eksportas

Praėjusiais metais ženkliai išaugo žemės ūkio ir maisto produktų eksportas, tai rodo išankstiniai Statistikos departamento duomenys. 2020 m. iš Lietuvos eksportuota žemės ūkio ir maisto produktų už 6040 mln. Eur, tai yra 11,4 proc. daugiau nei 2019 m. Importuota – už 4198 mln. Eur, tai yra 0,6 proc. daugiau nei 2019 m. teigiamas prekybos balansas 2020 m. sudarė 1843 mln. Eur ir, palyginti su 2019 m., padidėjo net 47,5 proc.

2020 m. žemės ūkio ir maisto produktų eksportas sudarė 21,1 proc. viso šalies prekių eksporto, palyginti su 2019 m., jo dalis padidėjo 2,8 proc. punkto. Importas sudarė 14,5 proc. viso importo, jo dalis padidėjo 1,4 proc. punkto.

Lietuviškos kilmės žemės ūkio ir maisto produktų 2020 m. buvo eksportuota už 4574 mln. Eur. 2020 m., palyginti su 2019 m., lietuviškos kilmės žemės ūkio ir maisto produktų eksportas padidėjo 553,5 mln. Eur – 13,8 proc.

Kinija griežtina importo sąlygas

Kinija nuo praėjusių metų pabaigos taiko vis griežtesnes koronaviruso kontrolės priemones importuojamoms prekėms. Šalies įmonėms, dirbančioms su šiomis prekėmis, Kinijos valdžios institucijos parengė keturias naujas technines gaires dėl konteinerių ir išorinių pakuočių dezinfekavimo bei kitų taikomų priemonių. „Šios gairės gali turėti reikšmingos įtakos visam importui į Kiniją“, - sako žemės ūkio atašė Kinijoje Kristina Mineikienė.

Gairėmis nustatomi visų iš užsienio įvežamų prekių ir transporto priemonių dezinfekcijos bei tvarkymo, personalo ir produktų atsekamumo reikalavimai. Jose nurodoma, kad visi importuojami produktai turi būti laikomi atskirai nuo vietinių produktų. Su importuojamais produktais dirbantys žmonės Kinijoje turės būti paskiepyti ir izoliuoti nuo kitų gyventojų. Daug kur Kinijoje jau veikia ir privalomo produktų atsekamumo sistemos.

Pirmoji nuotolinė paroda „BIOFACH eSPECIAL“ jau prasidėjo

Šiandien, vasario 17 d., prasidėjo pirmoji nuotolinė tarptautinė ekologiškų maisto produktų ir gėrimų paroda „Biofach eSPECIAL“. Skaitmeninėje parodos platformoje „Litfood“ organizuoja jungtinį nacionalinį Lietuvos stendą, kuriame dalyvauja net 18 Lietuvos įmonių gaminančių ekologišką produkciją.

Šiais metais Lietuvos nacionalinis jungtinis stendas skaitmeninėje platformoje yra gausiausias dalyvių skaičiumi lyginant jį su trijomis Baltijos šalimis.

Neįmanoma tampa įmanoma! Lietuvos įmonės – „Foodex Japan 2021“ parodoje

Jau kovo 9 d. Tokijuje prasideda viena didžiausių bei svarbiausių maisto ir gėrimų sektoriaus parodų tiek Japonijoje, tiek visoje Azijoje – „Foodex Japan“. Nepaisant pandemijos, planuojama, jog šiemet „Makuhari Messe“ parodų rūmuose savo produkciją pristatys 3500 dalyvių, o aplankys daugiau nei 85 000 lankytojų ne tik iš pačios Japonijos, tačiau ir iš kitų šalių.  Dalyvių sąraše ir septynios Lietuvos įmonės.

Kaip ir kasmet „Foodex Japan“ – viena labiausiai prioritetinių parodų Lietuvos gamintojams, tačiau dėl keliavimo į Japoniją apribojimų, įmonių atstovų dalyvavimas Lietuvos stende nebuvo galimas, todėl mūsų šalies produkciją minėtos parodos lankytojams pristatys LR žemės ūkio atašė Japonijoje Deividas Kliučinskas kartu su Andriumi Geležausku – Tokijuje įsikūrusios įmonės „Baltic Vision“ vadovu. A. Geležauskas taip pat yra Lietuvos ir Japonijos verslo asociacijos vykdantysis direktorius, penkerius metus dirbęs Hitachi Europe Limited atstovybės verslo plėtros vadovu Baltijos šalims bei sukaupęs daugiau nei 10 metų nepriklausomo verslo konsultanto patirtį dirbant su Japonijos rinka.  

Šiais metais tarptautinėje maisto produktų ir gėrimų parodoje „Foodex Japan 2021“ jungtiniame nacionaliniame Lietuvos stende bus pristatyta šių įmonių produkcija:  

„Acala Group“ pristatys įvairių skonių, natūraliai fermentuotą premium kombuča gėrimą, „Dehidra“ – liofilizuotas braškes bei kitus vaisius džiovintus šaltyje, „Foksas“ pristatatys prekės ženklą „EKKO“ – ekologišką rapsų aliejų, „Groward Group“ – kiaušinių miltelius ir kiaušinių masę, „Gudobelė“ pristatys prekės ženklą „Bon chance“ –  įvairių skonių duonos traškučius, įmonė „Ionicum“ pristatys „Startuper`s smoothies“ prekės ženklą – įvairių skonių ekologiškus vaisių ir daržovių glotnučius (smučius), „Naujasis Nevėžis“ – įvairių rūšių sausus pusryčius. 

Lietuvos įmonių dalyvavimą parodoje remia Žemės ūkio ministerija, organizuoja  – VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra („Litfood“).

  Prenumeruoti naujienas

Kontaktai

VšĮ  Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra
Direktorius Šarūnas Celiešius
Registruota buveinė juridinių asmenų registre:
L. Stuokos-Gucevičiaus g. 9-12, LT-01122 Vilnius
Tel. +370 52 649035

Buveinė:
L. Stuokos-Gucevičiaus g. 9-12, LT-01122 Vilnius
Tel. +370 52 649035
El. paštas info@litfood.lt
Įmonės kodas 304894892
PVM mokėtojo kodas LT100011866612
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

Darbo laikas:
I – IV: 8:00 – 17:00
      V: 8:00 – 15:45
VI – VII: Nedirbame
X