Naujienos

Košer sertifikatą atitinkantys produktai – auganti perspektyva gamintojams

Košer - sąvoka, susijusi su maisto produktais, kurie atitinka judaizmo tikėjimą išpažįstančių asmenų maitinimosi taisykles. Žodis „košer“ hebrajų kalba reiškia „tinkamas“. Visa kas yra „tinkama“ yra labai aiškiai apibrėžta Toroje aprašytuose kašruto įstatymuose.
Pastaraisiais metais, košerinis maistas nebėra tapatinamas tik su religinėmis bendruomenėmis. Viso pasaulio vartotojai vis labiau domisi sveiku ir kokybišku maistu. Atskiri košerinio maisto skyriai Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) prekybos centruose tampa vis populiaresni ir dažniau lankomi sveikos gyvensenos šalininkų.

 

Košer sertifikavimas

Košer sertifikatas yra dokumentas, įrodantis, kad maisto produktai, kuriems suteiktas košerinis ženklas yra pagamintas pagal žydų religinius reikalavimus. Judėjų dvasininkai (rabinai) gamybos vietoje patikrina, ar visi gamybos etapai, medžiagos bei įranga, naudojama gamyboje, atitinka kašruto įstatymuose apibrėžtas nuostatas.
Didžiausia ir žinomiausia pasaulyje košerinio maisto sertifikavimo agentūra, Ortodoksų sąjunga Kosher, dar žinoma kaip OU Kosher arba OUK, įsikūrusi Niujorke, JAV. Šį agentūra yra sertifikavusi apie 70 % viso pasaulio košerinio maisto.

Košerinio maisto rinka išlieka tradicine ar skverbiasi į naujus kraštus?

Įvairių rinkos tyrimų duomenimis, teigiama, kad košerinio maisto produktų ir ingredientų rinka sudaro maždaug 600 milijardų JAV dolerių per metus. Be žydų religijos atstovų, šiuos produktus taip pat vartoja musulmonai, vegetarai, veganai, žmonės turintys įvairių alergijų, kiti vartojai, kuriems svarbi produkto kokybė.  
Didžiausia košerinio maisto paklausa yra pastebima JAV, Jungtinėje Karalystėje, Kanadoje, Vokietijoje, Australijoje, Argentinoje, Izraelyje, Italijoje, Norvegijoje, Lenkijoje ir Pietų Afrikoje.
Didžiausioje košerinio maisto rinkoje – JAV skaičiuojama  daugiau nei 100 000 sertifikuotų košerinių produktų, o kiekvienais metais naujai sertifikuojama apie 7500 naujų produktų, kurių tik 20% vartotojų sudaro žydai. Vartotojų apklausos vykdytos JAV leidžia daryti prielaidą, jog košerinio maisto pasirinkimą, tik labai nedidele dalimi, lemia nuolaidos ar kitos paklausos skatinimo priemonės. Pagrindinis šių produktų vartojimo kriterijus –aukščiausia produkto kokybė.

Allied Market Research tyrimų kompanijos duomenimis 2018 metais košerinio maisto rinka buvo įvertinta 19,1 milijardo dolerių.Skaičiuojama, kad jau 2026 metais ši rinka augs ir pasieks 25,6 milijardus dolerių apyvartą. Daroma prielaida, kad  košerinio maisto rinkos augimui įtaką darys didėjantis sąmoningų vartotojų, veganų, vegetarų, sergančių celiakija, laktozės netoleravimu, turinčių kitų alergijų žmonių skaičius.

Košerinio maisto rinkoje dominuoja Šiaurės Amerika ir Europa. Didėjanti bendra maisto produktų paklausa ir pasiūla JAV, sąlygojo ir košerinio maisto rinkos didėjimą.
Tačiau Azijos ir Ramiojo vandenyno regiono šalyse, taip pat vadinamose LAMEA šalyse (Lotynų Amerikoje, Viduriniuose Rytuose bei Afrikoje) pastaraisiais metais buvo jaučiamas ekonomikos augimas, kuris skatino ir dirbančiosios klasės didėjimą sąlygojusį didesnį kokybiško, sveiko taip pat ir košerinio maisto vartojimo poreikį. Tikimasi, kad Azijos bei Ramiojo vandenyno regiono šalys ateityje košerio rinka augs, tiek stebint augantį pagamintų pagal kašruto įstatymus maisto produktų skaičių, tiek atsižvelgiant į tai, kad minėtuose regionuose padidėjo naujojo tūkstantmečio jaunimo (millennials) skaičius. Šie millenials kartos atstovai yra laikomi vienais išrankiausių vartotojų, o tai gali tapti pelninga niša sveiko ir košerinio maisto gamintojams.
Allied Market Research tyrimų kompanijos duomenimis Azijos bei Ramiojo Vandenyno regiono šalys parodys didžiausią metinio augimo koeficientą, kuris gali pasiekti 5,70 % per 2019 – 2026 metų laikotarpį.
Išsivysčiusių šalių gyventojai skiria vis didesnį dėmesį sveikai mitybai, taigi ir maisto produktų kokybei, kurie patenka ant jų stalo. Šiuo požiūriu košeriniai maisto ir gėrimų produktai – aukščiausios ir patikimiausios kokybės garantas.  Košerinių produktų sąrašas yra labai platus - nuo gėrimų ir saldumynų iki kūdikių maisto ir greito paruošimo produktų, o tai gali tapti dideliu potencialu ir Lietuvos maisto gamintojams.

Šaltiniai:
https://www.alliedmarketresearch.com/
https://oukosher.org/
https://www.belgelendirme.com/

 

  Prenumeruoti naujienas

Kontaktai

VšĮ  Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra
Atliekantis direktoriaus funkcijas - Šarūnas Celiešius
Registruota buveinė juridinių asmenų registre:
Universiteto g. 8A, Akademija, LT-53341 Kauno r.
Tel. +370 37 397 070

Buveinė:
L. Stuokos-Gucevičiaus g. 9-12, LT-01122 Vilnius
Tel. +370 52 649035
El. paštas info@litfood.lt
Įmonės kodas 304894892
PVM mokėtojo kodas LT100011866612
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

Darbo laikas:
I – IV: 8:00 – 17:00
      V: 8:00 – 15:45
VI – VII: Nedirbame
X