Naujienos

Kinija rūpinasi tiekimo grandinių atstatymu

Koronaviruso epidemija, kurios epicentru tapo Kinija, jau smogė ir verslui. Viruso protrūkis lėmė tiekimo grandinių sutrikimą, tačiau Kinijos pramonė palengva atstato gamybinius pajėgumus. Dalinamės aktualiais Lietuvos Respublikos žemės ūkio atašė Kinijos Liaudies Respublikoje Kristinos Mineikienės pastebėjimais apie dabartinius Kinijos logistikos ypatumus.

Šiuo metu uostai Kinijoje veikia, tačiau susiduriama su sunkumais, nes išsibalansavo veikla. Viruso epidemijos piko metu daug Kinijos gamyklų buvo uždarytos, nebuvo gaminama produkcija. Atnaujinus gamybą, sausumos logistikos grandinės taip pat turėjo sunkumų atnaujinant veiklą, dėl ko susidarė eksportuojamųjų prekių trūkumas. Šiuo metu šalies prioritetas – krovinių gabenimo grandinių atstatymas, tačiau priimantys uostai (JAV ir ES) prašo mažesnių prekių kiekių, todėl uostai susiduria su problema atstatyti normalią savo veiklą ir išsivalyti uostus nuo nebereikalingų krovinių. Šiuo metu veikla atstatyta iki 80% normalaus ritmo. Kinijos vyriausybė netaiko jokių papildomų rinkos prieigos sanitarinių ir fitosanitarinių reikalavimų pirmenybinio sektoriaus produktams, muitinės procedūros nekeičiamos. Europoje uostai veikia, veiklos nenutraukė. Taip pat apribojimų kol kas nėra.

Oro transportu gabenami kroviniai keliauja, bet prekių pristatymai vėluoja, nes aviacijos kompanijos kol kas skraidina mažiau krovinių, o prioritetas teikiamas medicininių paskirties krovinių skraidinimui. 

Geležinkeliai veiklą vykdo normaliu ritmu, tad galima teigti, kad kol kas iš visų logistikos sektorių tai mažiausiai krizės paveiktas sektorius. Tačiau ir jam įtakos turi nestabilus gamyklų darbas ir darbuotojų trūkumas. Į Europą vykstantys krovininiai traukiniai šiuo metu yra maksimaliai užpildyti, dėl susidariusios padėties pirmenybė pervežti krovinius teikiama didžiausioms bendrovėms, o mažesnėms įmonėms tenka kooperuotis tarpusavyje.

Pabrėžtina, kad krovinių pristatymas iš/į Kiniją šiuo metu vykdomas, tačiau nemažai operacijų vėluoja. Šaldytų konteinerių judėjimas vis dar yra sutrikdytas, nes trūksta vairuotojų, o kai kuriose Kinijos dalyse yra uždaryti greitkeliai. Be to, pastebimos nemažos spūstys Šanchajaus uostuose, kur laikinai laikomi šaldomieji konteineriai, energiją gaunantys iš uoste stovinčių laivų. Tranzitu vežami šaldytuvų konteineriai perkeliami perkrovimui arba grąžinami atgal į kilmės uostas. Laivybos linijos skatina, jei įmanoma, naudoti alternatyvius Kinijos uostus. 

Daugelyje didžiųjų Kinijos miestų viešojo maitinimo įstaigos lieka uždarytos, nemažai žmonių dirba iš namų. Dalis restoranų plėtoja savo verslo modelį dirbdami su elektroninės komercijos platformomis. Dauguma gyventojų vis daugiau gamina namuose įsigydami maisto produktus pristatomus į namus per internetines platformas. Kai kurie rinkos dalyviai prognozuoja, kad ši tendencija gali vyrauti net iki 2020 m. III ketvirčio.  

Nepaisant iššūkių, susijusių su logistika ir pristatymu, prekybos centrai iš esmės yra atviri ir gerai aprūpinti atsargomis. Tai taip pat atspindi Kinijos vyriausybės nurodymą įgyvendinti priemones, užtikrinančias pakankamą kasdienio būtinumo tiekimą. Internetu prekiaujantys mažmenininkai, tokie kaip „Hema“, „7-Fresh“ ir „Super Species“ yra labai užimti, todėl jiems reikalingas nuolatinis kokybiškų produktų tiekimas didžiuosiuose Kinijos miestuose. Mažmenininkai, tokie kaip „Sam Club“ ir „Walmart“ taip pat bendradarbiauja su logistikos platformomis, kad užtikrintų greitą pristatymą vartotojui.

Artimiausiais mėnesiais Kinijoje suplanuotos tarptautinės maisto pramonės parodos perkeliamos vėlesniam laikotarpiui - pavyzdžiui, balandžio 15-17 d. turėjusi vykti „Anufood“ paroda nukeliama į liepos 8-10 d.; paroda „Sial China“ iš gegužės mėn. perkeliama į rugsėjo 28-30 d. 

Patarimai eksportuotojams: 

-    ir toliau palaikyti glaudų ryšį su tiekėjais ir logistikos partneriais, daugiau dėmesio skiriant informacijai, kaip šiuo metu keičiasi rinka, įskaitant tai, kokie kanalai veikia ir kaip dirbti atsižvelgiant į bet kokius logistinius suvaržymus rinkoje;
-    gabenant krovinius iš Lietuvos į Kiniją, siūloma įvertinti galimybę vežti juos geležinkelių transportu. Transportavimas užtruktų apie 14 dienų ir būtų beveik dvigubai pigesnis nei oro transportu ir tik šiek tiek brangesnis nei jūrų transportu. Šiuo metu beveik visi iš Europos šalių į Kiniją vykstantys traukiniai kursuoja pagal grafiką;
-    bendradarbiauti su importuotojais ir platintojais, kad pritaikytų gaminius atsižvelgiant į vartotojų elgsenos pokyčius, įvykusius dėl epidemijos protrūkio, didėjant internetinio verslo naudojimui ir maisto tiekimui bei kai kuriems restoranams persiorientuojant į pusgaminius;
-    apsvarstyti galimybę sumažinti iš Kinijos gabenamų krovinių ir atsargų kiekį, kol prekių tiekimas iš/į Kiniją normalizuosis.

Jei turėsite aktualių klausimų, maloniai prašome susisiekti su Lietuvos Respublikos žemės ūkio atašė Kinijos Liaudies Respublikoje Kristina Mineikiene el. paštu kristina.mineikiene@urm.lt 

  Prenumeruoti naujienas

Kontaktai

VšĮ  Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra
Direktorė - Aneta Kacėnaitė
Registruota buveinė juridinių asmenų registre:
Universiteto g. 8A, Akademija, LT-53341 Kauno r.
Tel. +370 37 397 070

Buveinė:
L. Stuokos-Gucevičiaus g. 9-12, LT-01122 Vilnius
Tel. +370 52 649035
El. paštas info@litfood.lt
Įmonės kodas 304894892
PVM mokėtojo kodas LT100011866612
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

Darbo laikas:
I – IV: 8:00 – 17:00
      V: 8:00 – 15:45
VI – VII: Nedirbame
 
X