Kanada – patraukli ir stabili rinka, kuriai Lietuva turi ką pasiūlyti

Gegužės 5 dieną vyko „Litfood“ kartu su LR ambasada Kanadoje organizuotas seminaras „Maisto ir gėrimų rinka Kanadoje – galimybės Lietuvos eksportuotojams“. Jo klausėsi daugiau nei 70 įvairių Lietuvos įmonių atstovų. Rekordinis seminaro dalyvių skaičius – tik dar vienas įrodymas, jog Kanada yra ypač aktuali, patraukli, stabilią politinę, ekonominę bei verslo aplinką turinti rinka mūsų šalies eksportuotojams.

 Sveikinimo žodžiu seminarą pradėjęs LR Žemės ūkio viceministras Paulius Lukševičius pabrėžė, jog nors šiuo metu Lietuvos eksportas į Kanadą siekia 125 mln. Eurų, tai toli gražu neatspindi tikrojo Lietuvos eksporto potencialo: „Praėjusiais metais mūsų žemės ūkio ir maisto produktų eksportas augo – daugiausiai eksportavome žuvį, grūdus, pieno produktus. Tikiu, kad visi kartu galėsime džiaugtis sėkmingu žengimu į šią sudėtingą, įvairiapusišką ir daugiau nei 40 mln. vartotojų turinčią rinką.“ 
 

Viceministrui antrino ir Žemės ūkio ministerijos Tarptautinių reikalų ir eksporto skatinimo skyriaus vedėjas Antanas Venckus: „Matome, kad Kanada yra viena iš mūsų tikslinių rinkų, kuriai galime pasiūlyti inovatyvius ir aukštos pridėtinės vertės produktus. Mes, Žemės ūkio ministerija, esame pasiruošę suteikti visą reikiamą paramą ir padėti atverti rinką diplomatiniu, teisiniu bei infrastruktūros požiūriu. Taip pat ateityje planuojame surengti ne vieną verslo misiją, kurioje daugiausiai potencialo turinčios žemės ūkio sektoriaus įmonės galėtų susitikti su Kanados importuotojais bei platintojais.“

Seminaro dalyvius sveikino ir LR ambasadorius Kanadoje Darius Skusevičius: „Ambasada turi subūrusi aktyvią bendruomenę su daugiau nei 400 konsulų visoje šalyje, todėl esame pasiruošę Jums padėti žengti pirmuosius žingsnius Kanadoje,“ – teigė ambasadorius. 

Į Kanados rinką – per mažas ir nepriklausomas parduotuves

Dažnai įmonei, svarstančiai savo produktų eksportą į naują rinką, kyla klausimas – nuo ko pradėti bei kokius namų darbus pirmiausia privalu atlikti. Seminaro metu naudinga informacija ir esminiais verslo aspektais, svarbiais žengiant į Kanados rinką, dalinosi Linas Klimavičius – tarptautinės prekybos vystymosi kompanijos „Point One International, Ltd.“ partneris bei Michael Ricciardi – įmonės „Food and Bev Consultants“ vykdantysis direktorius. Lino Klimavičiaus teigimu, planuojant sėkmingą žengimą į Kanados rinką, įmonėms būtina nusimatyti atskirą biudžetą bei žmogiškuosius resursus, taip pat tiksliai apibrėžti gamybos mastą. Pasak pašnekovo, didžiausią potencialą įsitvirtinti Kanados rinkoje turi aukštos pridėtinės vertės, inovatyvūs, kokybiški bei konkurencingi produktai. 

Michael Ricciardi teigimu, prieš žengiant į Kanados rinką, svarbu ne tik suprasti importuojamoms prekėms keliamus reikalavimus, pvz., kad visos produktų etiketės Kanadoje turi būti dvikalbės (anglų ir prancūzų kalba), tačiau taip pat būtina pasirinkti tinkamą strategiją. M. Ricciardi pabrėžė kelis akcentus: geriausias būdas patekti į Kanados rinką yra ne per didžiuosius prekybos tinklus, tačiau per mažas ir nepriklausomas parduotuves, taip pat, tiek ruošiant produktų pakuotes, tiek stengiantis užmegzti ryšius su mažmeninės prekybos įmonėmis, pravartu naudotis importuotojų bei platintojų paslaugomis. 

Svarbiausia – tinkamai pasiruošti namų darbus

Seminare taip pat dalyvavę įmonės „AUGA group“ ekologinių produktų vystymo ir komercijos vadovas Laurynas Miškinis bei įmonės „Ustukių malūnas“ pardavimų vadovas Kipras Uždavinys dalinosi asmenine patirtimi ir įžvalgomis apie savo gaminamų produktų patekimą į Kanados rinką. Lauryno Miškinio teigimu, Kanada yra ne tik daug potencialo turinti rinka, tačiau gali būti ir puikus startas ateityje planuojantiems žengti ir į JAV rinką. Paklausti apie namų darbus, kuriuos įmonės turėtų pasidaryti prieš planuojant pirmuosius žingsnius, pašnekovai pabrėžė – svarbiausia suprasti vartotojo poreikius.

„Šiandien vien tik surinkti statistinę informaciją apie rinką nepakanka, kadangi tai neatspindės tikrojo vartotojo. Socialinė medija yra labai geras informacijos šaltinis, padedantis suprasti, kokios tendencijos šiuo metu vyrauja rinkoje. Kanados vartotojas yra pakankamai egocentriškas, todėl būtina iškomunikuoti, kokią  ypatingą  vertę suteiks jūsų produktas konkrečiam vartotojui,“ – teigė L. Miškinis. Jam antrino ir Kipras Uždavinys: „Nors Kanada kultūriniu ir vartojimo įpročių požiūriu yra labiau panaši į Europą ir yra daug artimesnė nei JAV, būtina suprasti, kokios tendencijos  vyrauja rinkoje. Na, o vienas iš svarbiausių asmeninių patarimų, norintiems įsitvirtinti Kanadoje – reikia nuolat būti ten, daug bendrauti telefonu ar retkarčiais nuskristi – to nepakanka  Taip pat vienas labiausiai pasiteisinusių būdų ištirti rinką – aktyviai dalyvauti parodose.“