Naujienos

Susitikimo su LR žemės ūkio ir komercijos atašė Japonijoje aptartos Lietuvos maisto produktų ir gėrimų eksporto galimybės

Liepos 28 d. vyko „Litfood“ ir nuo rugpjūčio mėn. LR žemės ūkio atašė Japonijoje pareigas pradėsiančios eiti K. Mineikienės susitikimas, kurio metu buvo aptartos bendradarbiavimo galimybės, siekiant padėti lietuviškiems maisto produktams bei gėrimams pasiekti Japonijos rinką ir įsitvirtinti joje.

K. Mineikienės teigimu, aukšta perkamąja galia pasižyminti Japonijos rinka yra prioritetinė Lietuvai, o lietuviškų maisto ir gėrimų produktų eksporto augimo potencialas yra didelis ir vis dar neišnaudotas. Labiau išnaudoti eksporto potencialą turėtų padėti dar 2019 m. įsigaliojęs ES ir Japonijos ekonominės partnerystės susitarimas, eliminavęs net 91 proc. importo muitų. 

„Litfood“ vadovo Šarūno Celiešiaus teigimu, viena didžiausių ekonomikų pasaulyje labai atvira inovatyviems sprendimams, todėl šioje rinkoje didžiausią pranašumą turėtų turėti produktai, skirti galutiniam vartojimui, atitinkantys vartojimo tendencijas – ekologiški, sveikatai palankūs bei esantys didesnės pridėtinės vertės. Stiprus ir kryptingas Lietuvos maisto sektoriaus atstovavimas Japonijoje yra itin svarbus bei gali padėti atverti ir daugiau eksportavimo galimybių kaimyninėse rinkose.

Pokalbio metu taip pat pasidalinta eksporto skatinimo veiklų vystymo planais, aptartas Lietuvos įmonių dalyvavimo tarptautinėje parodoje „Foodex Japan“, vyksiančioje kitų metų kovo mėn., pasirengimo procesas. „Litfood“ padalinio, atsakingo už Lietuvos gamintojų dalyvavimo tarptautinėse parodose ir verslo misijose organizavimą, vadovė Irma Šlaičiūnaitė-Černiauskienė pabrėžė, kad nors organizuojant tarptautines iniciatyvas COVID-19 pandemija vis dar lemia daugybę ribojimų, optimizmo suteikia nuo 2019 m. „Litfood“ komandos išmoktos pamokos, įgyta patirtis prisitaikant ir išbandant naujus parodų bei verslo misijų formatus. Žinoma, su visais iššūkiais susidoroti padeda tvirta partnerystė.  

Parodoje „EXPO 2020“ – naujos galimybės Lietuvos maisto produktų ir gėrimų gamintojams

„Litfood“ kartu su partneriais kviečia Lietuvos maisto produktų ir gėrimų gamintojus dalyvauti parodos „EXPO 2020“ metu organizuojamame Lietuvos ir Jungtinių Arabų Emyratų verslo forume bei dvišaliuose verslo susitikimuose (B2B). Numatomi renginiai vyks Lietuvos nacionalinės dienos metu, spalio 21-22 dienomis. Nacionalinės Lietuvos dienos bei verslo forumo proga parodoje lankysis įvairios politinės bei verslo atstovų delegacijos.

Susitikime su LR žemės ūkio ir komercijos atašė JAV aptartos Lietuvos maisto produktų ir gėrimų eksporto galimybės

Šiandien vykusio susitikimo metu „Litfood“ direktorius Šarūnas Celiešius ir šiuo metu Lietuvoje viešintis Žemės ūkio ir komercijos atašė JAV Karolis Anužis aptarė Lietuvos maisto produktų ir gėrimų eksporto potencialą JAV rinkoje, tolimesnes tarptautinio bendradarbiavimo galimybes bei keliavimo ribojimų keičiamą gyvų parodų formatą.

Pasak K. Anužio, JAV rinka yra itin patraukli Lietuvos įmonėms, todėl būtina bendromis jėgomis siekti, jog eksporto augimo tempai ateityje tik stiprėtų. Tam pritaria ir „Litfood“ vadovas Š. Celiešius – Lietuvos maisto produktų ir gėrimų eksportuotojams JAV yra viena iš prioritetinių rinkų. Todėl „Litfood“ kartu su LR ambasada Vašingtone nuolat organizuoja įvairius informacinius seminarus apie žengimą į Jungtinių Amerikos Valstijų rinką, verslo misijas bei kitus renginius, kurių metu pristatoma lietuviška produkcija.

Pasaulio rinkų naujienų apžvalga: birželis

Dalinamės aktualiausiomis birželio mėnesio naujienomis, naudingomis Lietuvos maisto produktų ir gėrimų eksportuotojams.

EUROPA

ES nusprendė neįgyvendinti pakeitimo, kuriame numatyti griežti su pieno produktais susijusių nuorodų ir terminų naudojimo apribojimai. Pavyzdžiui, priėmus pakeitimą, augalinės kilmės prekių ženklams būtų draudžiama naudoti informaciją apie alergenus, pvz., „Pieno alternatyva be laktozės“ bei rinkodaros terminus, tokius kaip „kreminė tekstūra“. Iš esmės įstatymas būtų neleidęs augalinės kilmės produktų gamintojams nurodyti, koks yra jų produktas, o vartotojams, norintiems pereiti prie augalinių alternatyvų, būtų sunkiau pagrįstai rinktis produktus. Vis dėlto, augalinės kilmės produktuose vis vien draudžiama vartoti tiesioginius terminus, tokius kaip „pienas“, „sviestas“ ar „jogurtas“, net jei aprašyme aiškiai nurodyta, kad produktas nėra pieno produktas, o,  pavyzdžiui, avižų pienas. (Food Export Association of the Midwest USA informacija).

Verslo misijos keliasi į nuotolį: 8 Lietuvos įmonės susitiko su vienu didžiausių Persijos įlankos regiono importuotojų 

Didžiajai daliai gyvenimo persikėlus į nuotolį, virtualiomis tampa ir verslo misijos. 2021 m. gegužės 18 dieną Lietuvos maisto ir gėrimų gamintojai dalyvavo „Litfood“ ir  Žemės ūkio ir komercijos atašė Jungtiniuose Arabų Emyratuose Anetos Kacėnaitės organizuotoje virtualioje verslo misijoje, kurios metu turėjo galimybę savo produkciją pristatyti vienam didžiausių importuotojų Persijos įlankos regione – „Truebell“. 

Nuotolinio seminaro metu – eksporto galimybės JAV rinkoje

Birželio 30 dieną Lietuvos maisto produktų ir gėrimų įmonės turėjo puikią galimybę daugiau sužinoti apie JAV rinką ir eksporto galimybes joje. „Litfood“ ir LR Ambasados JAV organizuotame nuotoliniame seminare „JAV rinka – galimybės Lietuvos maisto produktų ir gėrimų eksportuotojams“ savo patirtimi, įžvalgomis ir patarimais apie sėkmingą žengimą į naują rinką dalinosi rinkos ekspertai.

Susirinkusius seminaro dalyvius pasveikino LR Žemės ūkio viceministras Paulius Lukševičius ir Lietuvos ambasadorė JAV Audra Plepytė, drąsindama Lietuvos įmones bandyti įsitvirtinti JAV rinkoje. Ambasadorė seminaro dalyviams priminė, jog  Lietuvos diplomatinė atstovybė visada yra pasiruošusi konsultuoti ir padėti visais rūpimais klausimais. 

Nemokami seminarai pedagogams

Kviečiame į nemokamus seminarus „Knygų „Gerai daryk - maistą taupyk!“ pritaikymo pamokų metu galimybės. Maisto švaistymo problema ir jos sprendimo būdai“. Jie skirti pedagogiems, dirbantiems su 5 – 9 metų vaikais. Seminarai vyks gegužės 17, 18, 19, 25 ir 31 dienomis. Po jų dalyviams bus įteikti pažymėjimai. 

Jų metu bus kalbama apie maisto tausojimo gerąsias patirtis, maisto švaistymo problemas ir jų sprendimo būdus. Lektoriai pristatys, kaip minėtose knygose pateiktą medžiagą pritaikyti ugdymo procese.

Registracija: bit.ly/seminarams

Daugiau informacijos: info@maistataupyk.lt

Kinija pasiekiama ranka: parodoje „Sial China 2021” – 10 Lietuvos įmonių

Lietuvos maisto produktų ir gėrimų gamintojai šiemet jau devintą kartą dalyvaus parodoje „Sial China 2021”, vyksiančioje Kinijoje, Šanchajuje – vienoje didžiausių ir dinamiškiausių pasaulio rinkų. Gegužės 18-20 dienomis jungtiniame Lietuvos stende savo produkciją pristatys net 10 įmonių. 
„Litfood“ nuolat ieško visų įmanomų galimybių atstovauti Lietuvos eksportuotojams pagrindinėse pasaulio rinkose. Dėl ypač apribotų keliavimo galimybių, įmonių atstovavimą parodoje „Litfood“ įgyvendina pasitelkdama LR ambasadą Kinijoje bei kitus partnerius. Šiuo metu, Šanchajuje jau pastatytame Lietuvos stende, parodos laukia tiesiai iš Lietuvos atsiųsta įmonių produkcija. Ją lankytojams pristatys Kinijoje reziduojantys Lietuvos ambasados bei įmonių atstovai.
 

„Sial China 2021“ parodoje – išskirtinis dėmesys Lietuviškai produkcijai bei stiprėjančiam Kinijos ir ES bendradarbiavimui

Gegužės 18-20 d. Kinijoje, Šanchajuje vykusią viena didžiausių Azijos maisto ir gėrimų parodų „Sial China 2021“ galima laikyti itin pasisekusia – skaičiuojama, jog tris dienas trukęs renginys pritraukė 120 000 lankytojų bei daugiau nei 4500 dalyvių iš 60 šalių ir regionų.

Lietuvos produkcija – koja kojon su sparčiai besikeičiančiomis tendencijomis

22-oji tarptautinė maisto produktų ir gėrimų paroda gamintojams suteikė išskirtinių galimybių užmegzti taip reikalingus verslo kontaktus, giliau suprasti Kinijos ir Azijos rinkas bei padidinti savo prekių ženklų matomumą tarptautinėje arenoje. 

Kvietimas dalyvauti parodoje „Sial China 2021“

Gegužės 18-20 d. Šanchajuje, Kinijoje vyks maisto ir gėrimų paroda „Sial China 2021“. Joje „Litfood“ organizuoja jungtinį Lietuvos stendą.  

„Sial China 2021“ – ne tik viena didžiausių visoje Azijoje, tačiau ir viena iš nedaugelio šiais metais gyvai vyksiančių parodų. Nors užsieniečiams keliavimo į Kiniją galimybės apribotos, Lietuvos įmonių produkcija jungtiniame Lietuvos stende bus pristatoma gyvai – planuojamas produkcijos siuntimas į parodą.

Pietų Afrika – dinamiška ir patraukli rinka Lietuvos eksportuotojams 

Balandžio 21 dieną vykęs „Litfood” ir LR ambasados Pietų Afrikos Respublikoje organizuotas seminaras „Galimybės Lietuvos maisto produktų ir gėrimų eksportuotojams PAR rinkoje“ pritraukė daugiau nei pusšimtį dalyvių – tiek įvairių Lietuvos įmonių atstovų susidomėjo galimybėmis, laukiančiomis vienoje prioritetinių Afrikos žemyno rinkų. 

Seminarą pradėjęs LR Žemės ūkio viceministras Paulius Lukševičius maisto produktų bei gėrimų gamintojams linkėdamas sėkmingo verslo, teigė, jog Pietų Afrikos Respublika yra pažangiausia, įvairiausia ir produktyviausia ekonomika Afrikos žemyne. „Didelis susidomėjimas PAR rinka stebimas jau kurį laiką, o 2015 m. PAR įsteigus LR Ambasadą, galimybės joje tapo dar realesnės. Lietuva turi itin didelį potencialą šioje rinkoje: nors šiuo metu dominuoja grūdų eksportas, galime pasiūlyti ir aukštos kokybės mėsos, pieno produktus, konditerijos gaminius, alkoholinius bei nealkoholinius gėrimus. Tikimės, jog su laiku PAR rinkos aktualumas tik dar labiau augs,“ – teigė viceministras.

Informacija apie paraiškų teikimą gauti paramą tarptautinėje parodoje Japonijoje

Žemės ūkio ministerija (toliau – ŽŪM), vadovaudamasi Dalyvavimo žemės ūkio ir maisto produktų parodose, mugėse, pristatymuose ir verslo misijose užsienio valstybėse finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2017 m. balandžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-228 „Dėl Dalyvavimo žemės ūkio ir maisto produktų parodose, mugėse, pristatymuose ir verslo misijose užsienio valstybėse finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės) (žemės ūkio ministro 2021 m. kovo 3 d. įsakymo Nr. 3D-145 redakcija), skelbia kvietimą teikti paraiškas gauti nereikšmingą (de minimis) paramą dalyvauti tarptautinėje maisto produktų ir gėrimų parodoje „Foodex Japan“, kuri vyks 2021 m. kovo 9-12 d. Tokijuje, Japonijoje.

Kvietimo pradžia: 2021 m. kovo 4 d. 

Kvietimo pabaiga: 2021 m. kovo 5 d. 

Kvietimo biudžetas: 13 000 Eur 

Paramos intensyvumas: iki 70 proc. 

Remtinos produktų grupės: 

  1. Pienas ir pieno produktai; 

  1. Mėsa ir mėsos produktai; 

  1. Žuvis ir žuvies produktai; 

  1. Duona ir duonos gaminiai, miltinė konditerija; 

  1. Gaminiai iš miltų; 

  1. Grūdų produktai; 

  1. Vaisiai, uogos, daržovės ir grybai (švieži, perdirbti ir džiovinti); 

  1. Majonezas, pomidorų padažas, kečupas; 

  1. Kiaušiniai ir kiaušinių produktai; 

  1. Šokoladas, produktai su šokoladu, cukrinės konditerijos gaminiai; 

  1. Gėrimai (vanduo, arbata, gira, sultys, gaivieji gėrimai, alus, midus); 

  1. Vynuoginių sraigių produktai maistui; 

  1. Pluoštinės kanapės ir pluoštinių kanapių produktai. 

  1. Riešutai ir riešutų produktai; 

  1. Medus ir medaus produktai; 

  1. Prieskoniai. 

Finansavimo taisykles ir paraiškų formas rasite čia.

Paraiškos ir kiti dokumentai pristatomi Žemės ūkio ministerijos Dokumentų valdymo ir interesantų priėmimo skyriui (Lelevelio g. 6, Vilnius, 288 kab.) ir elektroniniu paštu greta.karaliute@zum.lt iki kovo 5 d. 

 

Ankstesnis 1 2 3 ... 15 Sekantis
  Prenumeruoti naujienas

Kontaktai

VšĮ  Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra
Direktorius Šarūnas Celiešius
Registruota buveinė juridinių asmenų registre:
L. Stuokos-Gucevičiaus g. 9-12, LT-01122 Vilnius
Tel. +370 52 649035

Buveinė:
L. Stuokos-Gucevičiaus g. 9-12, LT-01122 Vilnius
Tel. +370 52 649035
El. paštas info@litfood.lt
Įmonės kodas 304894892
PVM mokėtojo kodas LT100011866612
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

Darbo laikas:
I – IV: 8:00 – 17:00
      V: 8:00 – 15:45
VI – VII: Nedirbame
X