Naujienos

Konkurso „Mūsų kaimo bendruomenės pasididžiavimas“ nugalėtojai

Siekdami pažinti ir skleisti Lietuvos kaimo bendruomenių unikalumą, savitumą, VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra („Litfood“) organizavo fotonuotraukų konkursą ,,Mūsų kaimo bendruomenės pasididžiavimas“. Konkurso dalyviai dar kartą įrodė, kad kaimo bendruomenės nestokoja išradingumo, kūrybiškumo: didžiuojasi savo žmonėmis, amatais, kraštovaizdžiu, prasmingais darbais, gražiomis tradicijomis bei organizuojamais renginiais.

Konkursui kaimo bendruomenės iš 31 rajono savivaldybės pateikė 71 nuotrauką, iš kurių 50 organizatoriai pripažino tinkamomis ir pateikė jas balsavimui „Litfood“ socialinio tinklo „Facebook“ lankytojams. Aktyviausios šiame konkurse – Mažeikių ir Klaipėdos rajonų kaimo bendruomenės.

Elektroninis pasaulis - nenustos suktis

Kaip vieną iš pastarųjų pandeminių metų teigiamų pokyčių, galima įvardinti tiek verslo, tiek žmonių gyvenimų „emigravimą“ į elektroninę erdvę. Galbūt virusas „uždarė“ žmones namuose, tačiau nesustabdė nei prekybos, nei tarpusavio bendravimo ar informacijos sklaidos. Elektroninė komercija sudarė sąlygas daugeliui žmonių neprarasti darbų, verslams – veikti, nepaisant apribotų galimybių. Elektroninių parduotuvių pardavimai, Vokietijos tyrimų kompanijos Statista duomenimis, dideliais tempais augo jau nuo 2014 metų, o nuo šių metų, šoktels dar ryškiau.  

Elektroninės prekybos augimas Lietuvoje, remiantis SEB banko tyrimo duomenimis, vertinant  atsiskaitymų perkant interneto parduotuvėse apyvarta jau nuo kovo mėnesio augo 25 proc., o balandį didėjo dar 24 procentais. Vasaros laikotarpiu pardavimai sumažėjo, tačiau jau dabar vykstančiu šventiniu laikotarpiu  - neabejotinai vėl išaugs. SEB grupės ekonomistai prognozuoja, kad metinis Lietuvos BVP pokytis trečią ketvirtį turėtų taip pat būti vienas geriausių Europoje. Taigi nesitikima, kad vartojimas Lietuvoje mažės ir į tai prekybininkai taip pat turėtų atsižvelgti.
 

Svarbiausi aspektai prekiaujant internete

Jei nusprendėte, kad Jūsų verslas gali veikti elektroninėje erdvėje, pradėkite kurti elektroninę parduotuvę tik tuomet, kai tiksliai žinote, kokių funkcijų ar susiejimo su kitomis programomis, atsiskaitymo formomis jai reikės. Neapgalvotas elektroninės svetainės programavimas - „viską sugalvosime eigoje“, paprastai baigiasi padidėjusiais programavimo kaštais ir painiu svetainės funkcionalumu. Labai svarbu svetainės susiejimas su prekės sandėlio informacija arba informacija iš tiesioginio tiekėjo. Prekių likučiai turi būti tiksliai ir labai greitai atnaujinami, čia negali būti daroma klaidų, nes lygiai kaip ir fizinėse parduotuvėse, taip ir elektroninėse, pirkėjai nemėgsta laukti – prekė turi būti pasiekiama greitai, mokėjimas atliktas sugaištant kuo mažiau laiko, o įsigytas daiktas ar paslauga pristatoma per maksimaliai trumpą laiką. 

Jei jau kurį laiką turite veikiančią elektroninę parduotuvę, nepamirškite nuolatos atnaujinti savo žinių apie elektroninę komerciją bei sekti naujausias e-tendencijas. Lietuvoje veikiantis startuolis, elektroninės prekybos paieškos sprendimų kompanija SearchNode siūlo savo "žinių bagažą" apie elektroninę komerciją papildyti perskaitant šias knygas: https://www.goodreads.com/shelf/show/commerce 

Kompanija SearchNode,  sėkmingai savo paslaugas teikia vienoms didžiausių Lietuvos elektroninių parduotuvių, pasiūlydami joms geriausius sprendimus, kaip jų klientai galėtų surasti visą reikiamą informaciją greičiausiu ir patogiausiu būdu. Analizuodami savo klientų veiklą, SearchNode sudarė 10 kritinių klaidų sąrašą, kurias daro dažniausiai daro elektroniniai verslai: https://searchnode.com/blog/ecommerce-business-mistakes/

Taip pat svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad pagrindinis elektroninės parduotuvės skirtumas nuo įprastos parduotuvės yra tas, kad tinklalapyje klientai palieka gana daug duomenų, kuriais remiantis galima tobulinti savo elektroninę prekybą. Įdiegus statistikos rinkimo ir stebėjimo įrankius elektroninėse svetainėse, parduotuvėse, stebint duomenis socialiniuose tinkluose bei nuolatos juos analizuojant – galima matyti pagrindinius klientų atėjimo į jūsų elektroninę parduotuvę kanalus. Turint informaciją apie tai, galima tikslingai nukreipti reklamos kaštus būtent į tuos kanalus, kurie generuoja pagrindinius pardavimus.  

Stebėti - analizuoti - komunikuoti

Labai svarbu analizuoti ir tai, kas lėmė, jog prekė buvo pasirinkta, tačiau nenupirkta. Kitaip tariant, kas lėmė vartotojo atsisakymą pirkti? Jei pastebėjote, kad prekė buvo pasirinkta, įdėta į "krepšelį" tačiau sprendimas pirkti atšauktas, rekomenduojama susisiekti su pirkėju bei išsiaiškinti, kokia buvo nepirkimo priežastis. Galbūt tai buvo blogai veikianti kuri nors svetainės funkcija, gal nepakankamai vizualiai pateikti prekės privalumai ar informacijos trūkumas ir pan. Visa tai išsiaiškinę ir išsprendę galimą problemą, pirkėją galite susigrąžinti bei neprarasti kitų pardavimų. 

Atsiliepimas po prekės įsigijimo – taip pat labai svarbi marketingo priemonė. Rekomendacijos  - vienas didžiausių reklamos variklių (“influencerių” populiarumas šiandien tai puikiai rodo). Ne veltui sakoma: patikimiausia reklama – iš lūpų į lūpas! Dalinkitės gerais atsiliepimais ir jokiu būdu netrinkite blogų. Elektroninės prekybos klientai yra gana nuovokūs ir supranta, kad sunkiai tikėtina, jog atsiliepimai apie visas Jūsų parduodamas prekes gali būti tik teigiami. Normalu, kad skirtingi klientai turi skirtingą nuomonę ar skonį. Dalinkitės su savo auditorija visais atsiliepimais, tai tik įrodys, kad nebijote atsakomybės, sprendžiate problemas ir reaguojate į visas net ir neigiamas pastabas. Atsakykite visiems kurie atsiliepė apie prekes ar paslaugas tiek teigiamai, tiek neigiamai. Darykite tai diplomatiškai ir patikinkite, kad išgirdote pastabą ir sprendžiate nesklandumus. 

Kelių ir priemonių pagerinti klientų patirtį elektroninėje parduotuvėje yra daug: pradedant vizualiniu pateikimu ir funkcionalumu - baigiant asmeniniu dėmesiu kiekvienam pirkėjui. Komunikavimas ir nuolatinis ryšio palaikymas - pagrindinis raktas į sėkmingus žmonių tarpusavio, o taip pat ir verslo bei kliento santykius. 

Pasikeitė Agentūros registruotos buveinės adresas

Nuo šiol VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros  („Litfood“) nuolatinės registruotos buveinės adresas yra L. Stuokos-Gucevičiaus g. 9-12, Vilnius.

Skaitmeninė ekologiškų produktų ir gėrimų paroda Biofach 2021  - remiama iki 80 proc.

Pastarųjų metų realybė jau „apgyvendino“ verslą bei žmones skaitmeninėje erdvėje. Ne išimtis ir tarptautinės maisto produktų ir gėrimų parodos, kurios iki pandemijos pritraukdavo dešimtis tūkstančių dalyvių bei lankytojų. Šiandien, dalyvauti ir lankytis parodoje neišeinant iš namų, naudojantis elektroninėmis ryšio priemonėmis, jau tapo įmanoma. 

Vienos didžiausių ir žinomiausių tarptautinių ekologiškų maisto produktų ir gėrimų parodų Biofach 2021 organizatoriai, po kurį laiką trukusių svarstymų ir diskusijų nusprendė parodos neatšaukti, o perkelti ją į skaitmeninę erdvę. 

Kaip teigia, Danila Brunner, „BIOFACH“ ir „VIVANESS“ direktorė, planuojamas skaitmeninis renginys “BIOFACH / VIVANESS 2021” eSPECIAL yra viena geriausių alternatyvų šiuo metu, kai gyvi renginiai negali būti organizuojami. Organizatoriai deda visas pastangas, kad pasiruošimas būtų kuo sklandesnis, o techninis išpildymas veiktų be trukdžių. Specialaus renginio BIOFACH and VIVANESS Congress metu bus pristatomi visi parodos dalyviai, tai pat vyks kokybiški nuotoliniai B2B susitikimai. 

Išrinkti sėkmingiausiai dirbantys tradiciniai amatininkai bei amatų centras

Šių metų sėkmingiausiai dirbantys amatininkai bei tradicinių amatų centras – jau išrinkti ir premijuoti, nepaisant pandemijos sukeltų sunkumų.

Šiais metais tradicinių amatininkų, gaminančių sertifikuotus maisto produktus kategorijoje nugalėjo – 
Dalia Ramonienė. 

Ne maisto gaminius gaminančių ir (ar) paslaugas teikiančių tradicinių amatininkų kategorijoje laimėjo – 
Agata Granicka

Sėkmingiausiai dirbančiu tradicinių amatų centru 2020 m. išrinktas - 
Platelių dvaro sodybos tradicinių amatų centras. 
 

Sveikiname nugalėtojus! 

Bendruomenės namai – kaimo kultūros židinys

VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros („Litfood“) Socialinio bendradarbiavimo skatinimo skyrius tęsia informacijos ir gerosios patirties apie aktyviai bei sėkmingai veikiančias kaimo bendruomenes sklaidą ir Litfood tinklalapyje pristato kaimo bendruomeninių organizacijų įgyvendintus projektus, šiais metais gavusius nacionalinę paramą pagal veiklos sritį „Kaimo bendruomenės materialinės bazės sukūrimas ir (arba) stiprinimas“. 

Įgyvendinti projektai prisidėjo prie bendruomenių aktyvinimo, socialinių kaimo žmonių problemų sprendimo, jų užimtumo gerinimo, kultūros tradicijų puoselėjimo, pagerino gyvenimo ir laisvalaikio praleidimo sąlygas. 

Dalis kaimo bendruomenių gautas paramos lėšas panaudojo patalpų remontui, kurį atliko nagingų savo kaimo gyventojų rankomis. Turintieji patalpas senuose kaimo pastatuose apsirūpino šildymo – vėdinimo įranga, o mėgstantys ir gebantys ruošti vaišes mažesniems ar didesniems kaimo renginiams – įsigijo virtuvinius komplektus su integruotą buitinę technika bei baldų reikalingų įvairių renginių ir edukacinių užsiėmimų organizavimui. Bendruomenės, turtingos suburtais dainų ir šokių kolektyvais ar mėgėjiško teatro trupe, pasirūpino nauja garso ir vaizdo aparatūra, pas liaudies meistrus užsakė ir pasisiūdino tautinius kostiumus su austinėmis juostomis, kurias pasidabinę savo talentais džiugins klausytojus bei žiūrovus. 

Pasiruošimas Brexit

2020 m. gruodžio 31 d. baigsis pereinamasis laikotarpis, kai Jungtinei Karalystei leidžiama laikinai dalyvauti ES bendrojoje rinkoje ir muitų sąjungoje. Nuo 2021 m. sausio 1 d. tarp Jungtinės Karalystės ir Europos Sąjungos narių nutrūks laisvas asmenų, prekių ir paslaugų judėjimas, o šiuo metu vis dar vyksta derybos dėl tolimesnių prekybinių santykių formalizavimo. 

Kviečiame balsuoti už labiausiai patikusią konkurso „Mūsų kaimo bendruomenės pasididžiavimas“ nuotrauką

Bendruomenės turi, kuo didžiuotis! Dėkojame bendruomenėms, kad pasidalino užfiksuotomis akimirkomis su mumis! Esate tikrai išradingi ir kūrybingi! Dabar mūsų eilė dalintis Jūsų atsiųstais kadrais su visais.

Kviečiame balsuoti už labiausiai patikusią nuotrauką socialinio tinklos Facebook paskyroje - Albume „Mūsų kaimo bendruomenės pasididžiavimas“  (po nuotrauka spausti „Patinka“), kurioje įamžintas kaimo bendruomenės pasididžiavimas. Dvi nuotraukos, sulaukusios daugiausiai „patinka“ paspaudimų taps konkurso nugalėtojomis. Dar vieną fotonuotrauką išrinks „Litfood“ komanda. Balsavimas vyks iki gruodžio 20d.

Trijų nugalėjusių nuotraukų autoriai – kaimo bendruomenės bus apdovanotos konkurso „Mūsų kaimo bendruomenės pasididžiavimas“ organizatorių Agentūros („Litfood“) įsteigtais unikaliais prizais.

Dėl prizų pakovoti tikrai verta, tad balsuokite patys ir pakvieskite balsuoti savo kaimynus, artimuosius bei draugus. Konkurso nugalėtojai bus paskelbti Agentūros interneto svetainėje www.litfood.lt ir socialinio tinklo Facebook paskyroje gruodžio 21d. Sėkmės!

Nuotolinis viešųjų pirkimų seminaras bendruomenėms

VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros („Litfood“) Socialinio bendradarbiavimo skatinimo skyrius penktadienį gruodžio 11 d. organizavo nuotolinį seminarą „Viešųjų pirkimų aktualijos bendruomenėms“. Seminaras skirtas ne tik kaimo bendruomeninėms, bet ir jų skėtinėms organizacijoms bei VVG nariams. 

Pasak seminaro lektorės Zitos Lukšienės, kuri yra daugiau kaip 20 metų viešųjų pirkimų ekspertė, viešieji pirkimai yra tarsi šachmatų ėjimai. „Todėl visada reikia viską planuoti ir jau kiekvienų metų pradžioje susidėlioti visų metų išlaidas", - seminaro dalyviams aiškino Z.Lukšienė.

Virtuali kalėdinė mugė „Įkvėpk! Kalėdos!“ tiesiogiai iš Kretingos

VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra („Litfood“) pristato žymiausius tautinio paveldo produktų kūrėjus, tradicinių amatų meistrus, tautinio paveldo produktus, ir gruodžio 12 d.  kviečia į Kretingos rajono savivaldybės organizuojamą Tautodailės metams skirtą virtualią  kalėdinę mugę „Įkvėpk! Kalėdos!“. Renginio tiesioginė transliacija suplanuota jau rytoj nuo 18val. iki 20val. 
 
Transliacijos metu bus pasidalinta iš anksto parengtų edukacinių vaizdo ekskursijų ciklu, pasakojimais apie lietuvių, konkrečiai Kretingos krašto tautinį paveldą, tradicijas ir gyvą ryšį su Amerikoje gyvenančiais ir tautiškumą puoselėjančiais lietuviais. Programos metu bus pristatytos tradicijos, persipynusias su krikščionybe, pasakojama apie neįkainojamą medinį Kretingos bažnyčios paveldą, kalbama apie išskirtinį Kretingos bruožą – Kretingoje dirbo ir tebedirba ne vienas medžio drožėjas, miestas gausiai papuoštas medinėmis skulptūromis.

Nuotolinis informacinis renginys kaip pirkti/parduoti maisto produktus per Centrinę viešųjų pirkimų sistemą

VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra („Litfood“) gruodžio 15 d. 14 val. kviečia smulkius gamintojus, ūkininkus bei amatininkus, o 16 d. 14 val. - savivaldybių, mokyklų ir darželių atstovus į nuotolinį informacinį renginį, kaip dalyvauti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje parduodant maisto produktus bei juos įsigyjant.

Vasaros pabaigoje VšĮ CPO LT plėsdama elektroninį katalogą perkančiosioms organizacijoms pristatė Maisto produktų modulį, kuriame jau galima įsigyti įvairių maisto produktų. CPO LT Biuro ir veiklos aptarnavimo srities pirkimų skyriaus prekių pirkimų grupės pirkimų vadovas Dainius Navickas kartu su kolegomis nuotolinio informacinio renginio metu pristatys, kaip patekti į CPO LT katalogą ir dalyvauti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje bei aptars maisto produktų modulio tikslus ir iššūkius.

Keisis ženklas, kuriuo žymimi pagal nacionalinę kokybės sistemą pagaminti lietuviški produktai

Žemės ūkio ministerija tobulins Lietuvoje veikiančią Nacionalinę žemės ūkio ir maisto kokybės (NKP) sistemą, kad ji taptų patrauklesnė vartotojams. Keičiamas bus ir ženklas, kuriuo žymimi pagal šią sistemą pagaminti produktai. Tikimasi, kad atsiras daugiau ūkio subjektų, norinčių dalyvauti NKP sistemoje, o rinkoje bus didesnė lietuviškų NKP produktų pasiūla.

NKP sistema Lietuvoje veikia nuo 2007 m. Pagal šią sistemą pagamintų produktų kokybė pranoksta Europos Sąjungos ir nacionalinių teisės aktų nustatytus šių produktų saugos, gyvūnų ir augalų sveikatos, gyvūnų gerovės ar aplinkosaugos reikalavimus. Jie dėl tam tikrų ūkininkavimo ar gamybos būdų pasižymi ypatingomis savybėmis: natūralumu, maistingumu bei aplinkos tausojimu.

  Prenumeruoti naujienas

Kontaktai

VšĮ  Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra
Direktorius Šarūnas Celiešius
Registruota buveinė juridinių asmenų registre:
L. Stuokos-Gucevičiaus g. 9-12, LT-01122 Vilnius
Tel. +370 52 649035

Buveinė:
L. Stuokos-Gucevičiaus g. 9-12, LT-01122 Vilnius
Tel. +370 52 649035
El. paštas info@litfood.lt
Įmonės kodas 304894892
PVM mokėtojo kodas LT100011866612
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

Darbo laikas:
I – IV: 8:00 – 17:00
      V: 8:00 – 15:45
VI – VII: Nedirbame
X